onsdag 27. oktober 2010

Julegavetips....

De aller fleste jeg snakker med, er allerede godt i gang med julegavene.... Jeg har faktisk begynt så vidt jeg også... Godt alt man er ferdig med..ikke sant?:)

Men så er det jo noen, som er utrolig vanskelig å kjøpe til, de som har alt, pluss litt til.!
Besteforeldre er i den kategorien syns jeg..
Mimmi (som jeg kaller bestemoren min), sier hver år at hun ikke vil ha noe!
 Og hun mener det...
Broren min ga henne et knivsett  i fjor. Etter å spist middag der utallige ganger, syns han at det var noe de virkelig trengte! Bestikket som de har , er sikker fra før krigen...  Noen av skjeen, og gaflene også for så vidt,  er i vert fall unormalt store! Greit at vi er store i kjeften mange av oss, men det er jo måte på...:)
Men bestikket som hun fikk til jul, la hun fint inn  i et skap på loftet...sikkert i lag med andre gaver som hun har fått, som hun mener hun ikke trenger.!
Hun skrev navnet til Even, utpå esken, og sa til han: "Den skal du få etter vi går bort!"
Så vi får vell tilbake mange gaver alle mann, når den tid kommer....:)


Jeg forstår de i grunnen veldig godt..Med et  hus som er fyllt fra kjeller til loft, er det ikke mye man trenger lenger!
Et år kjøpte jeg høner, fra Kirkens Nødhjelp, i dere`s navn..(til en familie i Afrika vell å merke)!Det var en kjempe fin gave mente de!
 (Når de endelig forsto hva det var de fikk da, var litt forvirrende med de høne greiene...:)

Noe må de i vert fall få, så svær som de er!:)

Her er noen andre gave ideer!


Hva med et nytt skjerf til bestemor?
Vi har mange fine skjerf på salongen, fra 199,-, og det er jo noe de bruker:)





Dusjsåpe, bodylotion, deo, og sjampo/balsam er alltid kjekke gaver å få!
Vi har mange flotte gave pakkninger med gode produkter, til en god pris!:)
I går fikk vi inn gavepakker fra schwarzkopf.
Sjampo, balsam og kur. I en flott toalettveske til kun kr 299,-





Hva med å ramme inn noen fine bilder av barnebarn/Oldebarn?
Vi har mange flotte rammer, og venter inn enda mer:)

Vi har også gavekort, som kan brukes i salongen eller i butikken:)!


3 kommentarer:

  1. Så koselig at så mange kommer med litt gavetips! Det er alltid like vanskelig å finne på til de voksne, enig med deg der! Barna har jo alltid så mange gaveønsker så de er jo ingen problem! Jeg gir tøffler til store og små i år etter et hærlig tips inne hos Emmeline:)

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine tips!
    Ja, det er ikke lett å finne på noe til de som "har alt". Synes det er fryktelig vanskelig selv, men har funnet ut at det aller beste å gi, er opplevelser eller tjenester. Hvis det er noen som har barn, kan man jo f.eks. skrive et hyggelig kort hvor man tilbyr X antall kvelder man kan sitte barnevakt.
    Bestemor og bestefar setter sikkert pris på hjelp med vindusvask o.l.
    Hva med å gå sammen med noen om å spandere en bedre middag, hotellopphold, dagscruise med Hurtigruta, teaterbilletter el.?

    Uansett, ha ei kjempekoselig førjulstid!
    Hilsen Beate :o)

    SvarSlett
  3. Jeg gikk inn å såg på tøfflene hos Emmeline, Hege..Utrolig deilige da! Kjempeflotte gaver:)

    Jeg hadde i vert fall blitt glad for å få "barnevakt" til julegave!:)

    Takk for mange flotte tips, og for at dere tok dere tid til å kommentere bloggen min:)!

    SvarSlett