onsdag 8. september 2010

Prøvekanin.....

I dag har jeg vært å klipt min "bedre"  halvdel:) Han har i grunn hatt de fleste frisyrer, fra langt hår ned på ryggen til helt barbert...og etter å ha vært sammen med meg i snart 9 år, er han med på det meste!
(Som om han har noe valg...:)
Jeg fikk han til å med til å farge håret sitt grått, da jeg skulle prøve ut en ny farge...Da hadde han litt lengde på håret, og jeg måtte bleke det helt hvitt først..så han fikk både brannsår i hodebunnen og grått hår den dagen!
Det var i vert fall ikke en person som IKKE kommenterte håret når de traff han da..Det var til og med en fremmede som sa til han: "HERREGUD!, skal det være sånn?"  Ok...så har ikke alt vært like vellykket da..:)

Det er derfor veldig greit å ha noen prøvekaniner, som jeg kan teste ut ting på..Og det har jeg vært så heldig å hatt:) Fra jeg gikk på ungdomskolen, har jeg brukt venninner til å prøve meg frem, både på klipping og farge..altså FØR jeg hadde det minste greie på hva jeg styrte på med, så jeg har noen modige venninner! Og med mors nøkkler til salongen, hadde jeg adgang til det meste:)
Men, så klart...ikke alt gikk like bra..Jeg farget feks håret til ei venninne GRØNT!Og da mener jeg ikke grønnskjær, men skikkelig grønt!:) Jeg trodde jeg skulle le meg i hjel, kjempemorsomt..-syns jeg:) men etter en telefon til mor, fikk vi fikset fargen! Og jeg har ikke gjort den tabben igjen for å si det sånn.


I dag tenkte jeg vi skulle prøve ut en gammel klassiker, det vil si, samme sveis som bestefar:)  Bestefar har hatt den samme frisyren så lenge jeg kan huske han, -og den har ikke Jonny hatt ..Sikkert den eneste som er igjen:) Og jeg syns den ble kul....han har egentlig litt for kort hår på toppen enda, men det vokser fort..så ved neste hårklipp,( det er ganske lenge mellom hver gang her i huset...:) er den nok enda mer "50 talls". Så da er det bare å grave frem bryl kremmen, og få kammen inn i baklommen!






Kjekt å forandre han litt, så blir jeg ikke så lei av han...hehe:)
Men om det er dette som er moderne nå, kan ikke jeg garantere...er ikke helt inni trendene, nå når jeg går hjemme i permisjon. Her går det mest i joggebukse og hårstrikk...så om ikke det har blitt toppmoderne den siste tiden, følger jeg ikke helt med..:)
Men vi skal på kurs nå i slutten av September, håper på å komme hjem full av inspirasjon og gode ideer:)
Skal legge ut flere bilder av frisyrer og farge kombinasjoner etterhvert..må bare oppdatere meg litt på trendene først..:)

1 kommentar:

  1. Vet om enj mæ samme sves:
    http://www.schizodoxe.com/2009/03/16/varg-vikernes-est-libre/

    Ivan ;-o

    SvarSlett