mandag 4. oktober 2010

Hennes Salong

Hennes Salong ble startet av min mor, Inger Marie Heggdal, i 1971.



Salongen ble startet  i et rom hos foreldrene til mamma. Men
  etterhvert ble salongen flyttet inn i kjelleren, i huset som mamma og pappa bygde seg.
Der drev hun salong, mens hun hadde to barn hjemme.
"Attpåklatten" som de skulle ha noen år senere, ble plutselig to..og det året jeg og Even var født, 1983, flyttet Hennes Salong, som første bedrift, inn på senteret i Midsund!


Det var andre tider den gang!
 Da hun giftet seg pyntet hun  først seg selv (noe som innebar flere hårdeler!) , før hun ordnet resten av gjestene! (Hadde ikke vært meg nei, om jeg da noen sinne blir gift...hint hint, he he.:)
Hun jobbet dagen før vi ble født,
og allerede da jeg og Even var 3 mnd, begynte hun å jobbe igjen.
Mamma var en type som elsket folk, og når hun ikke var på jobb, hadde hun selskap av noe slag...Det var alltid full fart i rundt henne:)
Men i 2001, måtte hun desverre gi opp kampen, og døde av brystkreft. Bare 49 år gammel..

Jeg var aldri i tvil om hva jeg skulle bli når jeg ble stor..Frisør!!:)
Jeg begynte å jobbe som ryddepike på salongen allerede når jeg  var 13 år.
Jeg jobbet som lærling i Ålesund, og i 2003 kom jeg tilbake til verdens beste øy..(for det var jo ingen tvil om at jeg skulle tilbake, i vert fall ikke etter at jeg fant meg en Midsunding:), og  begynte å jobbe på Hennes Salong.

Og har ikke angret en dag siden!:)

Jeg var utrolig heldig som hadde en salong som "ventet" på meg, og jeg er stolt av å drive salongen som mamma jobbet hardt for å bygge opp!
I tillegg til frisørsalong og hårpleie,selger vi nå hudpleie, parfymer, make-up, assesories, og interiør!:)
-Og har et solarium ved siden av:)
Så hos oss finner du noe for en hver alder og anledning!:)

Jeg er nok litt arvelig belastet,  med at jeg liker å ha litt å gjøre... Det er noe som ligger i familien tror jeg, vi er litt rastløse alle sammen:) Det er jo litt jobb å drive salong og butikk, men jeg syns det bare er gøy!:)
Og med gode venner og familie rundt seg, er det ikke farlig:)
Jeg syns det er rett og slett skikkelig kjekt å jobbe, og gleder meg til hver dag jeg skal på jobb!Er ikke jeg heldig?:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar