onsdag 1. desember 2010

En Ålesundstur i rett Maria stil...:)

Jeg hadde et par avtaler på sykehuset i Ålesund, før helgen.
Men jeg måtte rekke 15 fergen hjem, siden jeg skulle på jobb klokken 16.
For å være på den sikre siden, ringte jeg sykehuset, men ble beroliget med at jeg kom til å være ferdig i god tid, til å rekke fergen...


Jeg hadde en god halvtime  i mellom timene våre på sykehuset, og hastet like godt til Moa en liten snartur..
Jeg parkerte i parkeringehuset, under coop obs, og tok med med lillemor. Jeg orket ikke å ta ut vognen,  siden vi skulle være så kjappe!
Men er det noe jeg er flink til, da er det å handle mye, i løpet av kort tid.
 Her gjaldt det og være effektiv!:)
 Så da jeg var ferdig, hadde jeg flere fulle, tunge handlenett,- og ei lita ei som hadde sovnet fra hele styret:)
Så med en sovende baby, og de tunge handlenettene mine,hastet jeg ned til parkeringshuset.



Men hvor var bilen min??!!

Jeg gikk stressende gjennom hele parkeringshuset, men ingenting virket kjent!
Og jeg som måtte rekke timen på sykehuset, og ikke minst fergen hjem!
Det var skikkelig tungt å bære på lillemor, og posene, så jeg følte at hendene mine visnet bort!
Så det hadde nok vært kjekt med den vognen likevel...For jeg er langt i fra sterk, har ikke mye muskler å skryte på seg denne dame her nei..:)
En hjelpsom mann kom bort, og sporte om jeg trengte hjelp..(for det såg sikkert slik ut..he he!:)
Men, jeg takket fint nei. For jeg visste jo ikke hvor jeg skulle..!


Når jeg kom tilbake til døren, etter å lett febrilsk etter bilen en god stund, så jeg at det var jo en annen dør som gikk til et annen del av parkeringshuset!
 Hvem hadde trodd det?:)
-Og heldigvis, der fant jeg bilen min:)



Vi ble litt forsinket til timen på sykehuset, men
 det var ingen grunn til at jeg stresset slik, for der hadde de tydeligvis all verdens med tid!
 Jeg gikk å små trippet frem og tilbake, og forklarte at jeg måtte rekke en ferge!
Men klokken ble 14.05 før vi kom inn, " bare" 35 minutter forsinket!
Når vi endelig var ferdige, hadde vi i grunnen litt for liten tid på fergen!
Så jeg kjørte som en tulling til Brattvågen.
Og det er jo akkurat slike ganger, når du har det så travelt, at det kommer en skikkelig sinke fremfor deg i bomstasjonen til Skodjebrua!


Først tok det lang tid før hun i det hele tatt begynte å legge på penger..Og når hun først kom seg i gang, la hun på en og en krone!!
30 Kronestykker, i et himla sent tempo!!
Er det ikke typisk!?
Og ikke bare det, men når hun da omsider ble ferdig og det ble grønn bil, for at hun skulle kjøre...
Nei, da skulle hun ha kvittering!!

Og da klarte jeg ikke å holde meg lenger, så jeg la meg på hornet...:)
Men det brydde ikke hun seg om nei, hun måtte ha kvittering hun!
 Køen bak oss ble lengre og lengre, og tiden gikk...Så jeg tutet en gang til!
Men når hun da, fortsatt ikke rikket seg av flekker, rullet jeg ned vinduet og ropte:
"Det er grønn bil, nå MÅ du kjøre!!!"
Og det gjorde hun.....:)



Og heldigvis, kjørte jeg akkurat inn i fergen, rett før fergen skulle til å dra:)

- Og ikke minst, jeg rakk jobben:)!

Bare en helt vanlig bytur, i Maria land..:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar